понеділок, 10 квітня 2023 р.

 

  ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ

Колесник Л. Д.

Актуальність проблеми. Протягом останніх років відбувається процес

переходу від традиційного навчання до навчання з використанням комп’ютерних технологій. Це стало можливим з розвитком  мережі Інтернет, що надає можливість вільно спілкуватись в режимі online, розміщувати інформацію на інтернет-сайтах та отримувати зворотній зв’язок. Використання сучасних інформаційних технологій сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу. Досвід впровадження дистанційного навчання показав, що проблема використання вимагає подальшого наукового дослідження.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. В останні десятиліття

науковці всього світу працюють над створенням науково-методичної бази дистанційного навчання. Питанню розвитку дистанційної освіти, присвячені напрацювання зарубіжних науковців, Р. Деллінг, Г. Рамблє, Д. Кіган, М. Сімонсон ін. та сучасних українських О. Андрєєв, Г. Козлакова, І. Козубоська, В. Олійник, Е. Полат, А. Хуторський. Не зважаючи на велику кількість наукових досліджень, не існує єдиних підходів до організації та проведення дистанційного навчання.

Мета дослідження. Визначити сутність поняття «дистанційне

 навчання», ознаки, риси та вплив системи дистанційного навчання на засвоєння навчального матеріалу під час вивчення математики.

Виклад основного матеріалу. Основний напрямок модернізації освіти

 в Україні – це інформатизація освітнього процесу. Нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу відкривають сучасні інформаційні технології, які сприяють: поширенню нових методів навчання; оволодінню навичками самоосвіти; створенню дистанційних освітніх програм. Інформаційні та комунікаційні технології відіграють велику роль у дистанційному навчанні здобувачів освіти. Це новий етап зміни традиційних форм, методів навчання. Відбувається заміна роботи з крейдою біля дошки на: використання електронної дошки; спілкування з віртуальною аудиторією; використання сучасних комп’ютерних систем навчання. Технології дистанційного навчання складаються з педагогічних та інформаційних технологій навчання. Характерні риси дистанційного навчання – це гнучкість, модульність, паралельність, велика аудиторія, економічність, технологічність, соціальна рівність, інтернаціональність, нова роль викладача, позитивний вплив на здобувача освіти, якість освіти. Дистанційне навчання – це технологія, яка базується на використанні комп’ютерних навчальних програм. За допомогою сучасних телекомунікацій створюється інформаційне середовище для подачі навчального матеріалу та спілкування. Дистанційне навчання має переваги з іншими формами навчання, особливо зараз, коли йде війна. Здобувачі мають можливість одержувати освітні послуги в зручний для нього час. Електронні навчальні матеріали сприяють засвоєнню навчального матеріалу шляхом використання діалового навчання, це найбільш широка сфера впливу на отримання освітніх послуг в результаті взаємодії таких учасників та складових: викладач – здобувач освіти; навчальне середовище; використання технології та застосування інтерактивних навчальних ситуацій. Вивчаючи математику здобувачі освіти, користуються такими платформами та веб-сервісами: Moodle, Blogger, Zoom, Classroom. Навчальна платформа Moodle об’єднує всіх учасників навчального процесу в одну систему для створення та використання індивідуального навчального середовища. Користуючись навчальною платформою Moodle, маю можливість створювати тести, надавати лекційний матеріал для опрацювання, відео пробних уроків з математики для проходження педагогічної практики «Пробні уроки і заняття». Для перевірки знань, умінь, навичок з математики використовую стандартні форми та Google-форми для теоретичних питань.

Висновки. Дистанційне навчання надає доступ здобувачам освіти до

нетрадиційних форм одержання інформації, сприяє підвищенню ефективності самостійної роботи, розкриває можливості для творчості, одержання та закріплення навичок для майбутньої професійної діяльності. Викладач має можливість під час дистанційного навчання реалізувати нові форми та методи навчання, користуючись сучасним математичним моделюванням. Застосування дистанційного навчання буде продовжуватись з розвитком інтернет-технологій та вдосконаленням методів навчання.

 

Список використаних джерел

1. Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17.04.2002 року № 347 / 2002 / Офіційний вісник України. 2002. № 16. С. 15.

2. Про Національну програму інформатизації : Закон України.URL :

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%92%D0%A0#Text

3. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/distancijna-osvita

4. Швачич Г. Г., Толстой В. В., Петручук Л. М., Іващенко Ю. С., Гуляєва О. А., Соболенко О. В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: навчальний посібник. Дніпро: НМетАУ, 2017. 230 с. URL: https://nmetau.edu.ua /file/ikt­_tutor.pdf

 

Немає коментарів:

Дописати коментар