понеділок, 10 квітня 2023 р.

 

КОЛЕСНИК Л. Д.

Красноградський педагогічний фаховий коледж

«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради

 

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ МАТИМАТИЧНОГО ЦИКЛУ В ПЕДАГОГІЧНОМУ ФАХОВОМУ КОЛЕДЖІ

 

Початок ХХІ століття характеризується стрімким розвитком педагогічних технологій. Використання інформаційних та комунікаційних технологій сприяє розбудові інформаційного суспільства, де інформація та наукові знання займають чільне місце. Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті наголошує про створення умов «для розвитку і самореалізації кожної особистості» [1].

Інформаційне суспільство ставить перед собою завдання, створити необхідні умови для якісної підготовки здобувачів освіти, які спроможні самостійно приймати рішення в будь-якій життєвій ситуації, критично мислити, знаходити та опрацьовувати інформацію, були комунікабельними, контактними в спілкуванні, працювали над особистим зростанням.

В умовах запровадження дистанційного навчання набувають особливого значення інформаційні технології, тобто виникає нагальна необхідність у створенні інформатизованого освітнього середовища у фаховому коледжі. Інформатизація освітнього процесу підвищує ефективність засвоєння навчального матеріалу здобувачами освіти.

Шляхи підвищення ефективності навчання з використанням комп’ютерів досліджували в своїх роботах науковці всього світу, зокрема і українські вчені та методисти. Це робота Л. А. Карташової, яка розкриває впровадження інформаційних технологій в освітньому процесі. Н. В. Морзе в своїй роботі дослідив сучасні підходи у використанні дистанційних технологій у вищих навчальних закладах. Закон України «Про національну програму інформатизації», зазначає, що «інформаційна технологія – це цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів …, що забезпечує доступ до джерел інформації незалежно від місця розташування» [2].

Актуальність проблеми полягає в організації змісту навчання з електронними засобами комунікацій під час дистанційної форми навчання. Для оптимізації навчального процесу під час викладання предметів математичного циклу використовую інформаційні технології: електронну пошту; сервіс відео конференцій, зокрема Zoom; систему управління навчанням Classroom.

Інформаційні технології надають можливість кожному здобувачеві освіти отримати навчальний матеріал з урахуванням його можливостей доступу до інформаційних ресурсів. Для цього запис лекційного матеріалу подається у вільному доступі [3].

Здобувачі освіти в навчальній діяльності використовують комп’ютери та смартфони. Це сприяє інтенсифікації співпраці здобувачів освіти та викладача, підвищує диференціацію, індивідуалізацію навчання ( робота в Classroom).

Використовуючи інформаційні технології можна виділити позитивні риси – підвищення мотивації та перетворення здобувачів освіти в суб’єкта навчання, використання засобів телекомунікацій. Дистанційне навчання змінює зміст, методи, але не змінює цілі навчання.

Інформаційні та комунікаційні технології сприяють використанню нових методів, форм навчання для інтенсифікації освітнього процесу, що є основою глобальної раціоналізації інтелектуальної співпраці.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17.04.2002 року № 347 / 2002 / Офіційний вісник України. 2002. № 16. С. 15.

2. Про Національну програму інформатизації : Закон України.URL :

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%92%D0%A0#Text

3. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/distancijna-osvita

Немає коментарів:

Дописати коментар