ЦИФРОВЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ КОЛЕДЖУ В УМОВАХ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
Колесник Л. Д.
Розвиток сучасного суспільства передбачає зміни в
проектуванні та реалізації освітнього процесу. Виникнення цифрових технологій,
соціальних мереж внесли зміни в суспільні відносини, призвели до мережевої
залежності, тобто ідентифікації людини.
Для вирішення завдань цифровізації, знаходження
відповідей на всесвітні інформаційні виклики, заклади фахової перед вищої
освіти повинні пройти цифрову трансформацію [1].
В даних умовах з’являються вмотивовані здобувачі освіти,
які можуть самостійно визначати особисту освітню траєкторію навчання.
Особливого
значення набуває організація навчального процесу в умовах військового
стану. Виникає необхідність в створенні нових механізмів вивчення та оцінювання
знань, умінь, компетентностей.
Участь в цифровому
середовищі передбачає активність здобувачів освіти в одержанні знань. Реалізація
активності означає виконання завдань, тестів, робота з відеоматеріалами,
презентаціями. Зміст навчального матеріалу для здобувачів освіти може бути
поданий через різні пристрої та платформи. Наприклад, здобувачі освіти
одержують зміст навчального матеріалу через консультації, лекції на платформі Zoom (консультації та
проведення практики «Перші дні дитини в школі», «Пробні уроки і заняття»,
підготовки та здачі іспитів, лекції з предметів). Одержувати, виконувати
домашню роботу в Klass room з наступним
аналізом помилок. Це дає можливість здобувачам освіти працювати над помилками. Залучаємо
здобувачів освіти до участі в олімпіадах «На Урок», «Просвіта», «Кенгуру», що
сприяє розвитку необхідних практичних компетенцій.
Цифрове освітнє середовище сприяє створенню електронного
портфоліо здобувачами освіти, де він демонструє особисту освітню траєкторію.
Існують різні визначення «цифрове освітнє середовище».
Основна думка яких полягає в тому, що це – відкрита сукупність інформаційних
систем для реалізації змісту освітнього процесу [2].
Процес формування компетенцій під час онлайн навчання
відбувається по іншому, ніж під час очного навчання. За підсумками освітнього
процесу в цифровому освітньому середовищі у здобувачів освіти повинно бути
сформовано необхідні практичні навички, компетенції.
Список використаної
літератури
1. Апалькова В.В. Концепція розвитку цифрової економіки в Євросоюзі та
перспективи України. Вісник Дніпропетровського університету. Дніпро, 2015. Вип. 23. С. 9-18.
2. Барна О.В., Кузьмінська О.Г.
(2020). Визначення готовності закладу вищої освіти до цифрової трансформації. Сучасні
інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід,
тенденції, перспективи : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, 30
квітня 2020 р. Тернопіль, 2020. С. 92-94.
Немає коментарів:
Дописати коментар