понеділок, 10 квітня 2023 р.

 

УДК 377.8:004.9:51(043.2)

Колесник Л. Д.

Викладач математики

Красноградський фаховий педагогічний коледж

Комунального закладу

«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради

 

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В СТАНОВЛЕННІ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ

ХХІ століття – це століття інформатизації. Саме ця особливість сучасного світу запропонувала вимоги до формування креативної особистості. Реалізація висунутих вимог до здобувача освіти надає можливість бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці. Країна з таким потенціалом креативних особистостей з повним правом зайняти провідне місце в світовій спільноті.

Інформатизація суспільства передбачає успішне вирішення питання інформатизації освіти. Тому одним із напрямів дослідження – вплив застосування комп’ютерних технологій на процес розвитку у здобувачів освіти креативного мислення.

Академік АПН України М. І. Жалдак зазначив, що комп’ютер перетворюється у високоефективний, багатофункціональний засіб навчання.

Використання персонального комп’ютера підвищує ефективність навчального процесу. Саме це сприяє підвищенню інтенсифікації, активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. Враховуючи особливості модернізації сучасної освіти, Україна стала активним учасником Болонського процесу, що передбачає нові підходи до підготовки майбутніх вчителів початкових класів до професійної діяльності. Працюючи в сучасних умовах, вчителі повинні вміти формувати у своїх вихованців необхідні компетенції(інформативність, технологічність), вміти навчати використовувати інформаційно-комунікаційні технології під час пошуку, аналізу, зберігання інформації. Для успішного виконання професійної діяльності, вчитель повинен сам вміти творчо мислити, мати навички виконання науково-дослідницької діяльності.

Майбутній вчитель початкових класів повинен ще під час навчання в коледжі повинен одержувати навички роботи в сучасних умовах, це дозволить почати професійну діяльність з необхідними вміннями до самовдосконалення, та оптимальній адаптації.

Мета дослідження – розкрити значення використання ІКТ у системі підготовки майбутнього вчителя початкових класів, шляхом креативної освіти.

Дослідження науковців А. Андрєєва, І. Богданова, Р. Гуріна, М. Жалдака, І. Підласого з питань інформаційно-комунікаційних технологій, доводять про необхідний перехід на нову методологію освіти.

Для розв’язання завдань, поставлених життям, необхідно розвивати фундаментальні дослідження в області креативної мислення. Запровадження креативного освітнього простору, сприяє використанню ІКТ в освітньому процесі. Якісним чинником креативної освіти є інноваційна діяльність самого викладача. Для проведення занять з математики, використовуючи сучасні методи навчання та технології, необхідно мати відповідне технічне та програмне забезпечення. На заняттях можна працювати з об’єктами Microsoft Excel, Microsoft Eguation, Mathcad. Під час виконання самостійної роботи, студентам можна запропонувати створити власні презентації з використанням Power Point, Paint та Gran 1, Gran 3D, Sreen Saver Buider, засобами internet. Використання інформаційно-комунікаційних технологій(ІКТ) в освітньому процесі відбувається в декількох напрямах:

        як засіб забезпечення проведення лекції;

        як можливість організації та проведення практичних та лабораторних робіт;

        самоосвітня діяльність здобувачів освіти.

Найбільш перспективним напрямом використання ІКТ є моделювання та проектування навчального процесу. Моделювання педагогічних ситуацій допомагає здобувачам освіти набути  практичного досвіду для виконання професійних обов’язків. Особливого значення набувають вміння складати та застосовувати в майбутній професійній діяльності самостійно створені мультимедійні презентації, вікторини, міні-фільми. Підвищення якості навчального процесу зорієнтованого на креативний освітній простір, полягає в якісній освіті та самоосвіті як викладача, так і здобувачів освіти.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556- VII (із змінами № 2145-VIIІ від 05.09.2017 р.) URL :  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. (дата звернення : 23.03.2023).

2. Про Національну програму інформатизації : Закон України.URL :

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%92%D0%A0#Text

3. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/distancijna-osvita

 

Немає коментарів:

Дописати коментар