понеділок, 10 квітня 2023 р.

 

УДК 377.8:51:004(043.2)

СТАНОВЛЕННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З МАТЕМАТИКИ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ

Людмила КОЛЕСНИК

Красноградський педагогічний фаховий коледж

Комунального закладу

«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

 Харківської обласної ради

Століттям інформатизації називають ХХІ століття. Це сприяло підвищенню вимог до всіх видів і форм освітньої діяльності шляхом формування креативної особистості. Оскільки тільки така особистість зможе бути конкурентоспроможною на сучасному ринку праці. Країна яка матиме високий потенціал креативних «людських ресурсів» зможе зайняти провідне місце серед інших країн світу. Головною передумовою успішного процесу інформатизації суспільства – інформатизація освіти.  В сучасних дослідженнях науковців вивчається вплив впровадження комп’ютерних технологій на розвиток креативного мислення здобувачів освіти. Вивчаючи це питання академік АПН України М. І. Жалдак, звернув увагу на те, що комп’ютер із об’єкта вивчення перетворився у високоефективний, багатофункціональний засіб навчання. Використання персонального комп’ютера сприяє підвищенню ефективності навчального процесу, сприяє інтенсифікації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, надає творчого спрямування.

         В модернізації сучасної освіти використовуються принципово нові підходи до підготовки майбутнього фахівця, зокрема вчителів, які в своїй подальшій діяльності повинні формувати в учнів такі компетенції, як інформативність, технологічність. Вчити учнів  використовувати в освітній діяльності інформаційно-комунікаційні технології для пошуку, аналізу, зберігання інформації.

         Численні дослідження науковців, зокрема А. Андрєєв, І. Богданов, В. Галузяк, Р. Гурін, М. Жалдак, Т. Койчева, А. Нісімчук, О. Падалка, І. Підласий, М. Сметанський, В. Шахов доводять, що вже практика використання інформаційно-освітніх середовищ, вимагає переходу на нову методологію освіти, креативну. Тільки така освіта здатна формувати у здобувачів освіти не тільки творче мислення, інтелектуальні здібності, а й креативні. В формуванні креативного освітнього простору повинні переважати ІКТ. В таких умовах особливого змісту набуває інноваційна діяльність викладача. Для успішного впровадження сучасних технологій, методів навчання створена аудиторія, яка оснащена сучасним програмним забезпеченням. На заняттях з математики здобувачі освіти працюють з об’єктами Microsoft, Excel, Microsoft Equation, Mathcad.  Студентам пропонується розробляти власні презентації, вікторини,

міні-фільми під час вивчення різних тем курсу математики. Для цього здобувачі освіти користуються програмами Power Point, Paint, Gran1, Gran 3D, Screen Saver Builder, AVI-файлами, засобами Internet. Захист презентацій супроводжується коментарем до кожного слайду, що є яскравою ілюстрацією, але і способом фіксації засвоєння навчального матеріалу. Існує значна кількість програмних засобів для розв’язування за допомогою комп’ютера широкого кола математичних задач різних видів складності. Використання ІКТ в освітньому процесі як засіб забезпечення проведення лекційних занять, практичних занять, для проведення педагогічної практики «Пробні уроки і заняття» сприяє розвитку самоосвіти здобувачів освіти. Самоосвіта здобувачів освіти з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій підвищує ефективність формування креативного мислення майбутнього педагога. Таким чином, завдання навчального процесу полягає в підвищенні якості процесу навчання, зорієнтованого на створення креативного освітнього простору, що сприяє підвищенню самоосвіти викладача і здобувачів освіти.

        

Немає коментарів:

Дописати коментар