неділя, 27 серпня 2017 р.

Нові освітні технології

В 21 столітті ми спостерігаємо швидкі темпи росту інформації, яку повинні сприйняти майбутній спеціаліст. Її об’єм з тієї або іншої вузької спеціальності вже в сучасний час такий, що для поверхового ознайомлення з нею людині потрібно було б тисячі років.
         Прогнози спеціалістів показують, якщо в цих умовах не змінити корінним чином методику викладання, то термін навчання школярів повинен складати не менше… 57 років.  Цим і зумовлена необхідність використання нових освітніх технологій.
         Нові навчальні технології спираються на особисту активність учнів та студентів.
         Суттєво змінюється роль викладача, він повинен перетворитися із ретранслятора знань в організатора активної роботи учнів, студентів і перейти від школи пам’яті і натаскування до школи саморозвитку особистості.

         Нині в педагогічній науці і практиці є дві різні стратегії, у рамках яких існують системи освіти:
-         стратегія формування;
-         стратегія розвитку.

         Стратегія формування – педагогічне  втручання у внутрішній світ дитини, нав’язування дитині вироблених суспільством способів діяльності, оцінок.
         Стратегія розвитку – розвиток особистісного потенціалу учня, його само актуалізація.
         Особистісні зорієнтовані технології навчання передбачають по суті диференційований підхід до навчання з урахуванням рівня розвитку школяра, а також його підготовки з предмета, його здібностей і задатків.
         Серед різноманітних напрямків педагогічних технологій найбільш адекватними до особистісно зорієнтованих є: проектна технологія, технологія різнорівневого навчання, навчання у співпраці, технологія повноцінного засвоєння знань учнями, технологія колективного навчання, технологія «Портфель учня», нові інформаційні технології, комп’ютерні ( у першу чергу Інтернет) та ін.
         Це найбільш популярні у всіх розвинутих країнах світу технології, їх називають технологіями 21 ст. В результаті їх застосування учень повинен мати такі навички думати, розуміти суть речей, осмислювати ідеї і на основі цього шукати потрібну інформацію, трактувати її та застосовувати в конкретних умовах, формулювати і відстоювати особисту думку.
         Однією з нових освітніх технологій навчання математики – це інтенсифікація навчання на основі схемних і знакових моделей навчального матеріалу.
         Мета цієї технології – формування знань, умінь і навичок з предмета, навчання всіх учнів з будь-якими індивідуальними даними.
         В основі цієї технології покладені такі принципи:
- провідна роль теоретичних знань;
- усвідомлення процесу учіння;
- багаторазове повторення;
- обов’язковий поетапний контроль;
- вивчення крупними блоками;
- застосування опор;
- особистісно зорієнтований підхід;
          - гуманізм (усі діти талановиті).
         Особливості змісту цієї технології полягає в тому, що:
-         матеріал вводиться крупними дозами;
-         блочне компонування матеріалу;
-         оформлення навчального матеріалу як опорні схеми-конспект;
-         опорний конспект є набором ключових слів, знаків та інших опор для думок, які мають особливе розміщення на папері.

         Основою навчальної діяльності є опорний конспект (схеми).
         Після вивчення теорії передбачається виконання вправ, розв’язування задач (схеми).
         Під час проведення уроків розв’язування «ключових» задач пропонується мінімальна кількість основних задач з теми, розглядаються зразки їх розв’язування.
         Види роботи з задачами:
-         розв’язування системи задач;
-         перевірка розв’язування задач товаришами;
-         самостійне складання задач (аналогічних, обернених узагальнених, на застосування).
         Отже, центральною ланкою в навчальному процесі є учень, який має альтернативні можливості для вдосконалення задатків на одержання високоякісної освіти. Методи і форми навчання повинні виражати ефективність розвитку логічного мислення, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці, проявляти власну ініціативу та нестандартність прийняття рішень.       


Немає коментарів:

Дописати коментар