В 21 столітті ми спостерігаємо швидкі
темпи росту інформації, яку повинні сприйняти майбутній спеціаліст. Її об’єм з
тієї або іншої вузької спеціальності вже в сучасний час такий, що для поверхового
ознайомлення з нею людині потрібно було б тисячі років.
Прогнози
спеціалістів показують, якщо в цих умовах не змінити корінним чином методику
викладання, то термін навчання школярів повинен складати не менше… 57 років. Цим і зумовлена необхідність використання
нових освітніх технологій.
Нові
навчальні технології спираються на особисту активність учнів та студентів.
Суттєво
змінюється роль викладача, він повинен перетворитися із ретранслятора знань в
організатора активної роботи учнів, студентів і перейти від школи пам’яті і
натаскування до школи саморозвитку особистості.
Нині
в педагогічній науці і практиці є дві різні стратегії, у рамках яких існують
системи освіти:
-
стратегія формування;
-
стратегія розвитку.
Стратегія
формування – педагогічне втручання у
внутрішній світ дитини, нав’язування дитині вироблених суспільством способів
діяльності, оцінок.
Стратегія
розвитку – розвиток особистісного потенціалу учня, його само актуалізація.
Особистісні
зорієнтовані технології навчання передбачають по суті диференційований підхід
до навчання з урахуванням рівня розвитку школяра, а також його підготовки з
предмета, його здібностей і задатків.
Серед
різноманітних напрямків педагогічних технологій найбільш адекватними до
особистісно зорієнтованих є: проектна технологія, технологія різнорівневого
навчання, навчання у співпраці, технологія повноцінного засвоєння знань учнями,
технологія колективного навчання, технологія «Портфель учня», нові інформаційні
технології, комп’ютерні ( у першу чергу Інтернет) та ін.
Це
найбільш популярні у всіх розвинутих країнах світу технології, їх називають
технологіями 21 ст. В результаті їх застосування учень повинен мати такі
навички думати, розуміти суть речей, осмислювати ідеї і на основі цього шукати
потрібну інформацію, трактувати її та застосовувати в конкретних умовах,
формулювати і відстоювати особисту думку.
Однією
з нових освітніх технологій навчання математики – це інтенсифікація навчання на
основі схемних і знакових моделей навчального матеріалу.
Мета
цієї технології – формування знань, умінь і навичок з предмета, навчання всіх
учнів з будь-якими індивідуальними даними.
В
основі цієї технології покладені такі принципи:
- провідна роль
теоретичних знань;
- усвідомлення
процесу учіння;
- багаторазове
повторення;
- обов’язковий
поетапний контроль;
- вивчення
крупними блоками;
- застосування
опор;
- особистісно
зорієнтований підхід;
- гуманізм (усі діти талановиті).
Особливості
змісту цієї технології полягає в тому, що:
-
матеріал вводиться крупними дозами;
-
блочне компонування матеріалу;
-
оформлення навчального матеріалу як опорні схеми-конспект;
-
опорний конспект є набором ключових слів, знаків та інших
опор для думок, які мають особливе розміщення на папері.
Основою
навчальної діяльності є опорний конспект (схеми).
Після
вивчення теорії передбачається виконання вправ, розв’язування задач (схеми).
Під
час проведення уроків розв’язування «ключових» задач пропонується мінімальна
кількість основних задач з теми, розглядаються зразки їх розв’язування.
Види
роботи з задачами:
-
розв’язування системи задач;
-
перевірка розв’язування задач товаришами;
-
самостійне складання задач (аналогічних, обернених
узагальнених, на застосування).
Отже,
центральною ланкою в навчальному процесі є учень, який має альтернативні
можливості для вдосконалення задатків на одержання високоякісної освіти. Методи
і форми навчання повинні виражати ефективність розвитку логічного мислення,
уміння застосовувати теоретичні знання на практиці, проявляти власну ініціативу
та нестандартність прийняття рішень.
Немає коментарів:
Дописати коментар